vrijdag 11 februari 2011

Training zelfstandig trouwambtenaar en meer

Bij de start van mijn blog, nam ik me voor tenminste één keer per maand te schrijven. Ondanks mijn mooie voornemen, dateert de laatste bijdrage tot mijn grote schrik van juni 2010! Waar blijft de tijd?
Het nieuwe trouwseizoen nadert met rasse schreden, het twitterhuwelijk #twedding ligt alweer maanden achter ons (ik heb genoten van mijn bijdrage aan het huwelijk en alles er omheen). De trouwzaal zag eruit of er een persconferentie was, zoveel camera's en journalisten waren erbij. Als je het leuk vindt, zijn de beelden nog wel terug te zien op www.twedding.nl. Maar vooral de sfeer, het feit dat al die twitteraars dit met elkaar voor Jannetta en Rene geregeld hadden, dat hele blije bruidspaar; het was super.

Ik heb aan het einde van de zomer mogen trouwen op een kasteel in Engeland. In een prachtig heuvelachtig landschap en terwijl in Nederland de regen met bakken uit de lucht kwam, was het daar zonnig. Wie had dat gedacht! Het was een bijzonder verhaal op een heel bijzondere locatie. Ik ben zo dankbaar dat ik zulk mooi werk mag doen en daardoor van die leuke dingen meemaak.

Geïnspireerd door een opmerking van een gast in Engeland, ben ik aan de slag gegaan met mijn huisstijl. Ik wil me strakker, moderner, chiquer en toch warm neerzetten. Beetje los van alle frummels en frutsels en alle tuttigheid die je veel ziet in de trouwbranche. Het is een leuk traject, waar ik samen met de mannen van Idity in Amersfoort middenin zit. Binnenkort volgt er vast meer nieuws.

Terwijl ik schrijf ben ik volop bezig de laatste hand te leggen aan nog iets nieuws.
Dinsdag a.s. ga ik een training ' zelfstandig trouwambtenaar' geven aan een groepje van 9 vrouwen, die trouwambtenaar zijn of willen worden. Het dwingt me na te denken over wat ik doe, hoe en waarom en dat hele verhaal logisch onder woorden te brengen.
Waar loop je tegenaan als je wilt ondernemen als BABS? (Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijk Stand; de 'officiële' titel voor een Nederlandse trouwambtenaar). Veel praktische informatie, maar ook antwoord op vragen als: Hoe maak je het onderscheid? Hoe bewaak je de kwaliteit die je pretendeert te bieden?

Kortom, daarmee ga ik nog even heel hard aan het werk, want ik wil natuurlijk wel een briljante training houden dinsdag! Zodat trouwen in Nederland (en graag ook daarbuiten) steeds weer een stukje mooier wordt! ;-)

Deze knap gemaakte foto (zo leuk sta ik er zelden op!) is van Paula Romein uit Woerden. Een lieve en mooie vrouw, die prachtige foto's maakt! Een aanrader als jullie gaan trouwen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten